Ez a weboldal sütiket (cookie-kat) használ a jobb felhasználói élmény érdekében.

Ha nem változtat a böngésző beállításain akkor elfogadja ezt! További részletek

Megértettem

Sütik használata

A sütik működése Az apponyiovi.hu oldalon lévő tartalmak esetenként sütiket használhatnak.

Az azonosításhoz szükséges sütik Ezekkel a sütikkel azonosítjuk a felhasználót és annak beállításait. Például egy ilyen sütivel tudjuk ellenőrizni, hogy az

adott felhasználó be van-e lépve és annak munkamenete nem járt-e le. De ez a típus használatos akkor is, ha virtuális bevásárlókosarába tesz egy

terméket a felhasználó.

Az analítikához szükséges sütik Ahhoz, hogy az oldal a legjobb élményt nyújtsa, időről-időre szükséges azt analizálnunk. Ezek a (rendszerint külső

szolgáltató) sütik azonosítják a felhasználót az analizátor szoftver felé.

A reklám szolgáltatók sütijei Bizonyos oldalainkon reklámok jelenhetnek meg. Ezeket a reklámokat külső szolgáltató biztosítja, aki a releváns reklámok

kiajánlása céljából sütiket helyezhetnek el.

Az egyéb harmadik fél sütijei Ebbe a kategóriába sorolhatók a közösségi oldalak megosztó és tetszést kifejező gombjainak, vagy a fentieken túl

megvalósított felhő alapú funkciók sütijei.

 

Mi tegyek, ha nem szeretném, hogy a weboldalak sütiket tegyenek le a gépemre? Minden böngésző lehetőséget ad a tiltásra, vagy a törlésre. A

legismertebb böngészők ezirányú lehetőségeiről az alábbi linkeken tájékozódhat:

Mozilla Firefox Google Chrome Microsoft Internet Explorer Opera Apple Safari

Ibolyás utcai tagintézmény

Fruzsina utcai tagintézmény

Manó tanoda (Vásártér 1)

Életképek archivum

Életképek az Apponyi Franciska Óvoda mindennapjaiból

 

Életképek az Apponyi Franciska Óvoda mindennapjaiból

 

 Üdvözöljük Honlapunkon!

 

" A gyermekek úgy éreznek,

ítélnek és cselekednek,

miként azt azoktól látják,

akiket szeretnek és becsülnek..."

Dr Wlassics Gyula Vallási és Közoktatási miniszter 1896

MIÉRT JÓ A VEGYES CSOPORT? - LÁSSUK, MILYEN ELŐNYEI VANNAK…


A mi óvodánkban a szülők behozhatják gyermekeiket még óvodakezdés előtt, hogy ismerkedjenek az óvodával. Tehetik ezt akkor, amikor nagyobb gyermekeikért mennek az óvodában, vagy esetleg akkor, amikor elkísérik ismerősüket, aki gyermekéért megy. Ilyenkor a kicsi szinte észrevétlenül megkedveli a helyet, a csoportot, a többi gyermeket, és amikor bekerül, ismerős arcok veszik körül, vagy akár a testvére is ott lehet. 
Az osztatlan csoport előnye, hogy a játéknak kialakult hagyományai vannak. Vannak játékok, amelyeket évről évre játszanak a gyerekek, de mivel mindig jönnek a kialakult csoportba új gyermekek, minden évben új színezetet kaphat az a játék. Különösen a családjáték témája jelenik meg egyre változatosabb és gazdagabb tartalommal. Minden gyermek hozza a saját családja élményeit, miközben a különböző gyermekek fejlettségüknek megfelelő szinten élik meg a játékot. Van, aki szemlélődik, van, aki mintát követ, van, aki mintát ad, van, aki irányít, szervez, vannak, akik irányítottak, de egymás mellett játszanak, vagy együttes mozgásban vesznek részt.

 


 

Óvodás gyermek szükségletei
 
   
A XXI. században a neveléstől   elvárt értékek
 
   
Vegyes csoportszervezés jellemzői
 
 
   
Mozgásigény, biológiai-fiziológiai   igények
 
   
Egészséges életmód értékei,szokások elsajátítása,   önkiszolgálás, egészség értéke, óvása stb.
   
Szokások gyorsabb elsajátítása, idősebbek példát   mutatnak, szokásrendre figyelmeztetik, segítik, függetlenedés felgyorsul
 
   
Tevékenységi vágy, aktivitásigény
 
 
 
   
Dolgos, vállalkozó, önmagát ellátni képes,   független, konstruktív életvezetésre nyitott
 
 
 
   
Különböző szintű és nehézségű tevékenységre való   lehetősége egy csoporton belül is, vállalástól, kedvtől, késztetéstől,   igénytől, utánzóhajlamtól függ, hogy kipróbálja, leutánozza azt, aki már   kompetens benne
 
   
Érzelmi biztonság
 
 
 
 
   
Érzelmi értékek, feltétel nélküli elfogadás,   bizalom, optimizmus, megértés, nyitottság a másság iránt, tolerancia, lelki   béke, családias légkör
   
Átélheti az érzelmi biztonság érzését, megteremtheti   a rászorulóknak, átélheti az adás örömét, kihez-kihez technikákat választhat   azok igényei szerint.
  Testvérrel együtt érkezhet, biztonságot ad.

   
Szeretetigény
 
 
 
 
 
   
Érzelmi értékek: vonzalom, szeretet, barátság,   elfogadás, kedvesség stb., amelyek a feltétel nélküli szeretet adásához, és a   másság elfogadásához szükségesek
   
Szeretet kimutatásának technikáival szembesül,   próbálkozik ő is úgy adni másnak, átélheti a feltétel nélküli szeretet   adásának élményét, ez empátiát, együttérzést, adakozást szül. Családias   hangulat.
   
Társigény
 
 
 
 
 
   
Szociális értékek: szülői, testvéri, baráti,   kapcsolat, tolerancia, empátia, segítőkészség, együttműködő készség,   önfegyelem, stb. Másság elfogadása, tolerálása, együttélés
   
Széles életkorú társkapcsolat lehetősége, egyke –   testvéri érzést kaphat és adhat, könnyebben találhat megfelelő társra,   sokféle kultúrát, szokást, életkort, fejlődési zavarral, gátoltsággal,   fogyatékossággal élőktől szerezhet tapasztalatot.
   
Dicséret, elismerés iránti igény, joga   van a bírálathoz
 
   
Tolerancia, elfogadás, önbizalom, önfegyelem,   elismerés, optimizmus, életöröm, nyitottság
 
 
   
Társak is kifejezik elismerésüket, véleményt   mondanak, technikáik hatását kipróbálják, megérzik az elismerés és a bírálat   közötti érzelmi ráhatás különbségét, örömet szereznek, véleményt mondanak.
   
Kíváncsiság, megismerési vágy,   tudásvágy
 
 
 
   
Intellektuális értékek tudás, kreativitás,   problémaérzékenység, felfedezés, önálló gondolkodás, alkotóképesség,   előrelátás, hobby, intelligencia, kommunikáció, tudás értékének átérzése,   stb.
   
Kompetencia lehetősége kinek-kinek hajlama szerint,   önállóság lehetősége, szívesen, magyaráz, értelmez, tudatosít, tanítja a   kicsiket, türelmes, megértő a kevesebbet tudókkal, ösztönzi a tudás   megszerzésére, kíváncsiságot szít iránta.
   
Esztétikum iránti igény
 
 
 
   
Esztétikai értékek: szépség, harmónia,   arányosság, kellemesség színekben, formákban, ízlésesség, igényesség stb.
 
   
Törekszik a szépségre, a példamutatásra mind   magatartásában, környezetében, munkáiban, alkotásaiban.
 
 
   
Alkotásvágy, felfedezés vágya
 
 
   
Intellektuális értékek tudás,   problémaérzékenység, felfedezés, alkotóképesség, előrelátás, hobby,   intelligencia, önállóság
   
Szívesen, kitartóan próbálkoznak, igyekeznek   sikereket elérni, szívesen juttatják sikerekhez a kicsiket, előzékenyek,   türelmesek azok elősegítésében.
   
Önmegvalósítás vágya, önkifejezés   igénye
  Szabadság iránti vágy

 
   
Pl: gazdasági értékek: takarékosság,   beosztás, önmaga ellátása, megfontoltság, tervszerűség, önállóság, kitartás,   akarat, erkölcsi értékek: jóság, udvariasság, tisztelet, hazafiság,   humanisztikus értékek stb. Szívesen kipróbálják kompetenciájuk határait,   önállóságra törekszenek, segítséget adnak, megmutatják mire képesek,   konstruktív életvezetés próbálgatása, előre kigondolják, megszervezik,   megvalósítják elképzeléseiket, segítik társaikat is ebben, és türelmesek   ezalatt.


Forrás: http://www.kormocikatalin.hu (részletek)